wege musaka z ziemniakami

Zgłoś nadużycie
  • P1010026

Składniki:

 2 duże ziemniaki, 1 średni bakłażan, 1 średnia cukinia, 4 duże pomidory, 1/2 cebuli, 2 ząbki czosnki, 
   200g greckiego jogurtu, 125 g sera typu feta, 1 jajko, oliwa z oliwek
*przyprawy: sól, pieprz, cząber, bazylia, słodka papryka, gałka muszkatołowa


Sposób przygotowania:

1. zalewa jogurtowa: jogurt grecki, ser feta i jajko roztrzepujemy w miseczce na jednolitą masę. Dodajemy szczyptę soli, pieprzu i gałki muszkatołowej.
2. sos pomidorowy: Drobno posiekaną cebulkę i czosnek podsmażamy na oliwie 4-5 minut. 3 pomidory sparzymy wrzątkiem i ściągamy skórkę; blendujemy na papkę. Dodajemy do cebulki. Przyprawiamy solą, pieprzem, papryką i cząbrem. Gotujemy całość ok. 10 minut na małym ogniu, żeby odparowała woda.

 

Ziemniaki kroimy w jak najcieńsze plasterki - ok. 2 mm grubości. Układamy w naczyniu żaroodpornym i zalewamy połową porcji  jogurtu z jajkiem i fetą. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do  130*C przez około 35-45 minut. Zanim będziemy nakładać kolejne warstwy, upewnijmy się, że ziemniaki zdążyły zmięknąć - w przeciwnym razie pozostaną surowe i zapiekanka się zmarnuje.
 
W tym czasie kroimy bakłażana - w plastry bądź w krążki -obsalamy i odkładamy na 10 minut. Płuczemy. Układamy na blaszce i skrapiamy oliwą. Wsadzamy do piekarnika z ziemniakami na 10-15 minut.
 
Na ziemniakach układamy kolejno warstwy: starkowanej cukinii, sosu pomidorowego, bakłażana, plastrów pomidora, zalewy jogurtowej.
Pieczemy ok 35 minut w piekarniku rozgrzanym do 200*C.