Dieta ogórkowa

Źródło: sxc.hu

Pośród bardzo rygorystycznych i niezwykle skutecznych diet ciężko znaleźć taką, która jest nie obciążająca dla organizmu i niektórych organów wewnętrznych. Dieta ogórkowa jest drobnym odstępstwem od tej zasady. Zawartość składników odżywczych jest w niej dość skromna, co nie wpływa pozytywnie na organizm, lecz jednocześnie nie nadwyręża go. Mimo to, duża zawartość cynku korzystnie wpływa na cerę, a jelita pracują sprawniej i oczyszczają się. Organizm usuwa przy tym wiele zbędnych toksyn. Ogórek w dużym stopniu składa się z wody, dlatego jeśli chodzi o spożycie kalorii, to dieta ta jest wiodąca. W pewnych wariantach doboru posiłków można spożywać nawet 500 kalorii dziennie, co jest bardzo trudne do osiągnięcia, lecz powinno na początku dać motywujące efekty. Utrata wagi może oscylować w okolicach 3 kilogramów. Zalecany przebieg diety ogórkowej powinien trwać około tygodnia. Dzienna ilość spożywanych posiłków powinna zostać podzielona na cztery z uwzględnieniem jednej do dwóch przekąsek w formie jabłka czy pomarańczy.

Ogórki można spożywać w różnej postaci. Jedną z nich jest mizeria (lub też tzatziki), lecz śmietana użyta do jej przyrządzenia powinna mieć niską zawartość tłuszczu lub zostać zastąpiona jogurtem naturalnym. Do przyprawienia jej należy użyć ziół. Sól powinna zostać ograniczona do minimum.

W małej ilości możemy dołączyć do śniadań i kolacji dodatki takie jak: jedna kromka chleba żytniego (lub pełnoziarnistego), kilka plasterków chudej wędliny, ok. 35 g chudego twarogu, szklanka soku warzywnego czy zielona herbata.

Ogórki podane w formie obiadu mogą być polem do popisu i kreatywności. Można spotkać propozycje podawania ich np. w sosie musztardowym (trzeba jednak nie przesadzać z jego ilością) czy nadziewanych, np. warzywnym twarożkiem.