Biryani – ryż z warzywami

Zgłoś nadużycie
  • przepisiak

Składniki:

3/4 szklanki ryżu
1 cebula
1 łyżeczka kminku
warzywa mrożone lub świeże (np. kalafior, brokuły, groszek, marchewka)
przyprawy: sól, chili, kurkuma, cynamon, pieprz, listek laurowy, kardamon, imbir, czosnek, goździki, śliwka suszona, itp.
1 łyżka oleju lub oliwy


Sposób przygotowania:

Ryż przed ugotowaniem zalej zimną wodą i odstaw na pół godziny. W międzyczasie można zamieszać go i zmienić wodę aby wypłukać z niego osad. Po ugotowaniu go na wolnym ogniu odcedź go (jeśli był w woreczku) i pozostaw pod przykryciem.
Rozgrzej oliwę na patelni, a następnie wsyp na nią kminek. Kiedy zacznie się prażyć wrzuć do niego pokrojoną cebulę. Kiedy już się zeszkli dodaj odcedzony ryż. Smaż je razem przez około minutę nieustannie mieszając.
Umieść na patelni wybrane przez siebie warzywa i zalej całość ok 1,5 szklanki wody i zamieszaj.
Po zagotowaniu wody należy zmniejszyć ogień do minimum i częściowo zakryć naczynie pokrywką.
Danie należy gotować jeszcze przez dwadzieścia minut co chwile je miesząc.
Dla ozdoby można na wierzchu położyć natkę pietruszki oraz posypać np. drobnym koperkiem.